veckoplanering


Jag är tillbaka!

Nej, men jag kunde faktiskt inte göra något inlägg igår för pappa hade glömt modemet i odensbacken.. Aja, nu har han i alla fall hämtat det och jag är nöjd och belåten.
Jag gjorde en ''vekoplanering'' i photoshop igår, som tidsfördriv.. Jag kan tyvärr inte lägga upp den nu för jag kanske har skrivit fel och bla, bla, bla. Lägger upp den senare i alla fall.

Nu efter skolan har jag inte gjort ett piss, bara suttit och tagit igen den tiden vid datorn som försvann igår ;)
Nämen vet du vad, nu ska jag gå ner och ta mig en riktigt mumsig chokladboll. Hare gött!

Klänning

Hej, nu har jag precis kommit in efter att ha vrit ute och grillat korv och hamburgare. Gott vare!
Annars har jag inte gjort så mycker mer idag, bara suttit hemma och önskat mig pengar i massor! Jag har hittat så mycket som jag vill ha, massa fina kläder och accessoarer. Mamma köpte en jättesöt klänning för några veckor sen som har kommit nu, jag provade den fast den var för stor, men mamma var så gullig idag så att hon köpte en sån till mig med, fast en i min storlek.
Jag brukar inte vara så mycket för klänningar men jag kunde inte låta bli nu närdet var mamma som betalade ;)
Kanske något att ha på skolavslutningen, konfirmationsavslutningen eller kanske midsommar?


söt va?
tråkigt nog så kommer den inte fören 10:e maj..

tja!

Vaknade brevid fina Louise för ett tag sedan :) senare kanske Emma kommer också, vi ska hjälpa Louise med bilder och så till ny design till hennes blogg. Skriver mer senare.

osminkad..

vill ha!

cardiganen ska jag få imorgon, men i alla fall!


sötisar på bild!

Hej, jag bloggade inget igår för att jag hade fullt upp med att läsa massor i So-boken. 38 sidor. Men nu är jag tillbaka! ;D
Idag var jag in till stan för att gå på hindersmässan, tillsammans med Julia, Emma, Louise och Julia. Riktigt roligt att träffa Julia igen! Har saknat dig!♥
Vi gick inte särskillt mycket på hindersmässan, vi gick mest i affärer :p Jag har inte så mycket mer att säga än så. Nu sitter jag hemma hos Louise, som vanligt på fredagar! Vi sitter i varsitt rum med varsin dator, eller jag sitter vid två xp

Blir en bild på två ritikga sötnosar!

Bakar kladdkaka, igen.

Louise följde med mig hem efter skolan och nu så har vi precis bakat en ny kladdkaka, den andra åt mamma och Tommy upp.
Eller det var mest jag som bakade, Louise åt smet.. Och jag råkade ha av vispen på mitten :s
Mammas enda, och bästa.. Heh, det blir nog inte så kul när hon kommer hem.
om cirka tjugo minuter så är kladdkakan klar! :D Då ska vi snaska i oss massor!


Niclas Ljungstedt är så himla cool!

Jag och Lina kolade runt på bilder på google..





Det får bli en fin bild på Niclas också, han blev så arg på mig över den som jag la upp för några dagar sen, så nu retas jag bara :D

Hemma hos Lina-Pina-Päron-Prutt!

Hej, vi pluggar och det suger hockey puck!


Kan inte bestämma mig!


vilken?

mys på Göksholmsvägen 8!

Nu har vi precis ätit middag. det var jätte gott! Mamma hade gjort någon kycklinggryta typ, gott var det i alla fall.
min kladdkaka blev efterrätt :)

mums!

kladdkaka!

nu ska jag, gottegrisen själv skutta iväg till köket och baka mig en stor, riktigt fet kladdkaka!
bye suckers!


Hos mamma

Hej, nu har jag kommit hem till mamma. Just för tillfället så gör jag absolut ingenting jag hade hoppats på att Molly skulle vara inne men det var hon inte. Tråkigt nog.

Ikväll blir det andra avsnittet av Solsidan! Det är ju så himla bra. Längtar till klockan 8!


PS. Molly har börjat blogga igen så klicka här för att komma till hennes blogg!!

Hos Lollouise

Idag vaknade jag brevid Louise, vi började med att kolla klart på en film som vi började titta på igår kväll. Den var bra, jag har sett den förut :)
Nu har vi precis kollat på ett program som heter Barn som vill byta kön. Helt sjukt!
Det är 9-12 åringar som vill ändra sitt kön. Tjejer som klär sig och beter sig som killar och tvärtom.
En tjej hade till och med tagit sprutor så att hon skulle få kill hormoner, så det växte inte ut några bröst och han började få skägg och sånt.

Vi har inprincip suttit i soffan hela dagen.. 
Ikväll åker jag till mamma igen, en vecka känns ju som en dag numera. Aja, nu ska vi kolla på American Dragon xb


Bild nr. 17 - snö

Jag ser det snöar, jag ser det snöar. det var väll roligt, hurra! ♫



Försökte få mamma att betala ett hål i örat, tror ni att jag lyckades?


detta köpte jag



linne 129:- BikBok
fransk manikyr 100:- Åhléns
ring 99:- GinaTricot
hårspray 75:- Åhléns


Bild nr. 42 - mörkt

Hej, imorse så pratade jag, Elise Jakob och några fler inför 6:orna och 5:orna på Stora Mellösa skola. Vi pratade om våra profiler och så.
Haha, i matsalen idag så var det typ proppfullt, det fanns nästan ingenstans att sitta. Våran klass fick inte gå in, och så hörde Jag hur Erika sa: Alla i 8B går ut, ni ska inte äta än!
Fast jag klarade mig, för hon såg inte mig :p Jag smällte in hos Julia, Emma, Molly och dom.. Och så skulle vi försöka hitta ett bord, då så gick Julia och Emma till ett bord där bara Holma satt. Julia frågade vilka mer som satt där och då sa han att Gustav och Oskar satt där också, och sen gick han. Då tog vi deras platser för dom var och tog mat.. Hahhahah, ni skulle ha sett deras miner när dom kom tillbaka! Fast dom fick faktiskt också plats ;)

Efter skolan så åkte jag och Emma in till stan, jag köpte ett linne, fransk manikyr, en hårspray och en ring. Jag lägger upp bilder imorgon för jag har inte tagit några bilder på det än.
Jag har målat på fransk manikyr nu, det var skitsvårt! Haha, det ser helt mupp ut x)

Föresten, såg ni månen imorse!? :o

Jag kutade ner efter stativet och släckte i rummet så att det inte skulle spegla sig i fönstret, hihi.

fred perry!


Vill ha alltihop!

så söta alltså!

Jonte sitter och gör narr utav mig, han kollar på mna gamla bilder på bilddagboken, men är man ett klappmongo så är man..  (Alltdå jonta då, inte jag..)
Aja, jag kollade faktiskt också på lite gamla bilder. Hittade mina två favoriter! :D


kycklingsallad!

Hej, nu har jag precis kommit hem från skolan, den var lika tråkig som alltid..
Nu sitter jag och väntar på att jag och pappa ska åka till Ica och handla lunch till mig, det blir kycklingsallad som jag ska ha morgon. Vi ska in till stan och kolla på en föreställning på Sannas skola, och hon ska vara med och sjunga eller vad hon nu ska göra :p
Jag ska försöka att övertala pappa om att jag ska få sova hos Louise för då får jag sovmorgon B) Om jag får sova hos henne så får jag sova 2 timmar extra än vad jag gör annars, så man kan ju alltid hoppas!

TJAA

Nu ska jag föröka fördriva tiden i ungefär 7 minuter, fast jag måste nog bara skriva klart det här för sen kommer jag väll få springa till bussen..
Aja, idag så händer inte ett skit! Jag ska till skolan, där ska jag ha lektioner, sen ska jag hem, och efter det så ska jag och pappa handla lunch till mig som jag ska ha på torsdag!


Hemma hos Louise :)

Hej, nu sitter jag hemma hos Louise, men vi ska snart åka för hon ska på träning. Så jag kommer nog att ha allmänt tråkigt resten utav kvällen.. Jaja, ska in på Facebook och kolla lite också, innan vi åker ;)

Tryck på f5!

Ny design. Är hyffsat nöjd, vad tycker ni?
hiss eller diss?

glömde tyvärr att fixa före och efterbilder, men ni får försöka komma ihåg hur den andra såg ut :)

Sitter på gårnnn

TJA! Jga och Molly äger fett!
Idag har jag varit i stan med Molly. Jag köpte smink grejer :)
Jag har inte så mycket mer att säga, nu ska jag och Molly göra någonting annat, hoppas jag. För det är svinkallt härinne!

Kollar på film.

Hej, nu ligger jag i soffan och kollar på My best friend's girl. Det har precis börjat, verkar vara en komedi med mycket kärleksdrabbel.. Men sånt är ju faktiskt roligt :D
Idag var det konfirmation. Det var riktigt tråkigt! Aja,  nu ska jag fortsätta kolla på filmen :)


killarna är bästavänner. Han till höger är kär i henne, det kommer säkert sluta med att han i mitten blir tillsammans med henne istället. Han till höger kommer nog att hitta någon annan tjej..

Jag ska döda Louise!!

Seriöst! Jag kommer själv att klippa av hela Louises lugg för att mitt håt blev så fult!
helvete!



HAHAHA, jag bara skojade, jag blev faktiskt jättenöjd :)



Jag, Louise och Guvve busade i camen ;)

morning

Hej, nu ska jag snart gå iväg till bussen. Äntligen fredag idag! Det gillar vi grymt mycket!
Idag vet jag inte vad jag ska göra. Ska försöka dra med mig någon in till stan för jag har hittat en tröja som jag har velat ha jättelänge! Eller ja, det var Molly som hittade den :p
Ikväll så ska jag kanske till kyrkan, får se vilka som ska dit och det kanske inte ens är öppet idag pga. inbrottet.


har ingen lust alls.

Hej, nu har jag kommit hem från skolan, det var jättetråkigt idag. Fast jag skrattade ganska mycket ändå..
Jag har verkligen inte ork till att sitta och skriva om min dag osv.
Nu ska jag göra bågot annat, typ som att spela spel!

Hemma från stan

Hej, nu har jag kommit hem från stan. Var inne med mamma och Tommy. vi gjorde inte så mycket precis men. Innan vi åkte hem så åt vi på max! Så himla gott äre, åt sexbitars nuggetsmål :p För er som ville veta det.. Haha.
Imorgon vet jag inte vad jag ska göra, blir väll att åka hem och städa rummet sen kommer jag väll antagligen att sitta vid den här makapären resten av kvällen. Jaja, nu ska jag vara lite social med Molly på skype!

himla skit!

Hej, skulle ha varit med Lina men det gick inte för att vi skulle in till stan, men nu säger mamma att vi inte ska det i alla fall för att Malin och Melker ska komma. Men jaja. Vi skulle tydligen åka in till stan imrgon istället. Varför kunde inte mamma ha kommit på det här lite tidigare då hade jag ju kunnat följt med Lina i alla fall..

Nu vet ni i alla fall vad jag ska göra idag..

God morgon!

Nu sitter jag i sängen och väntar på att mamma ska ropa på mig, för då blir det frukost.
Efter det ska vi åka till apoteket och hämta ut en spruta som jag ska få, ska vaccinera mig mot livmoderhalscancer. Så jag fick lite sovmorgon idag :D

fick lite tid över så vi kör en dagens facelook:

jag vet att det är världens sämsta kvalité men jag har inget batteri i kameran.


MUMS!


I koppen är den en mini-chokladbollssmet, och en cola till det! Kan det bli bättre? ;D

Första dagen i skolan, i år.

Det var riktigt tråkigt idag. Vi fick två läxor och imorgon får vi en tredje -.-
Idag kommer jag inte att göra något mer förutom att sitta här, ungefär. Jag kanske skulle ha följt med Lina hem men hon kunde inte, för hon skulle in till stan med sin familj.
Just nu väntar jag på att Tomy ska komma hem från affären så att jag får en cola :D
Hahha, jag sitter och äteer choklad från en chokladkalender :p Sanna har inte ätit upp sin och eftersom hon inte tar med den in till Calle så antar jag att hon inte vill ha den..
Nä, nu ska jag springa iväg till toaletten innan jag gör på mig.

en bild från igår :D

Haha, det ser ut som att jag inte har några tänder..

godnatt!

Hej, nu har jag kommit hem till mamma. Imorgon blir det att åka till den ruttna skolan igen då :(
Usch, hatart!
Idag har jag varit med Linnéa, vi har haft skitroligt! :D En dag att minnas så att säga, nu ska jag snart sova, orkar inte skriva mer nu. puss!

Vi har lika roligt som jag hade igår..



militärer/slasch/agenter/slasch/allmänt cp.

Nu har alla åkt..

Nu är det lika dött här som det var för 10 timmar sen. Nu är det bara jag, pappa och Katarina här, jag sitter här och dom andra två sitter väll nere i köket och pratar om allt och ingenting. Så tråkigt har jag helt enkelt.

jag funderar på att måla mina naglar, jag fick ju som sagt ta bort mitt svarta, och när jag inte har nagellack så drar jag bara av mina naglar, vilket jag inte gör när jag har nagellack. Eftersom jag vill ha längre naglar så kan det ju vara en bra grej att ha det, sen när dom är tillräckligt fina så ska jag försöka få till en bra fransk manikyr men jag lär väll få öva ett tag innan den blir bra..

JAG HAR KLONAT MIG!

Hahah, jag har verkligen jätteroligt! Satte ihop en bild på tio minuter :p
Jag hade tänkt mig något sånt här som en ny header, fast då kommer de att vara lite finare och så ska den vara tagen ute i den vita skogen, vad tror ni om det?


Kuckelikuuuu!

Jag är den sena tuppen, han som kuckelikuar halv tolv istället för sju.. ;)
Jag vaknade faktiskt för ungefär en timma sen, men jag har kollat runt på blocket efter kattungar och mopeder. Bra blandning va? Jag hittade en urgullig kattunga! Den är 50% norsk skogskatt så den kostar ettusen kronor, men det är ju inte jag som betalar ;) Nu ska jag bara få pappa att älska den för då kommer han att köpa den åt mig :D Den är helsvart så ni som lurar ute på vägarna sen får se upp för en svart katt som går över vägen.. Mohahah!

Idag kommer Tobias, Maja och Cornelia hit och vi ska äta oss proppmätta på massa smarrig mat!
Hörde en låt på radion som jag fick lust att lyssna på så det får väll bli dagens låt dåroj.

FRIDA♥LINNÉA♥CAPSLOCK



GODNATT!


den har kommit!

Tja! Nu har äntligen min ring kommit! :D Den är så himla söt! Hihi

Idag så har vi varit i Odensbacken och jag och Sanna har plockat ut ur våra rum där, fast jag blev inte riktigt klar.. Jag mest och tittade på gamla saker och tänkte tillbaka typ. Alla dessa smycken alltså! Bara massa blommor och hjärtan. Fast några smycken kan man ju ha nu, dom som inte är allt för barsliga :p Ett armband som jag hittade ska jag ge till min lillkusin, Ella. Jag tykte att det passade henne, hon älskar sånt där krims krams.


haha, jag fick kepsen utav Sanna, hon ville inte ha den. Så då tog ja den istället :p varför inte liksom..

dags att sussa..

Nu ska jag snart gå och lägga mig, börjar bli lite trött.
Ska bara lattja runt lite på facebook först! :D Godnatt!


hemma igen.

Usch vad tråkigt jag har haft idag! Så himla långtråkigt.
Jag har inte så mycket mer att tillägga om det där. nu har jag i alla fall kommit hem igen, som tur är!
Senare blir det tacos! Älskart! Och nu har jag absolut igenting mer att berätta.


Tidsinställt inlägg!

Förmodligen så håller jag på att öva inför ett julspel som vi ska göra med konfirmationen just nu, eller så väntar jag på att få gå in i kyrkan och göra det ;)
Jag ska vara en ängel, Louise och Emma ska vara Maria och Josef. Hahah, klockrent!
Louise/Maria ska gå in först tillsammans med Josef och låtsas att hon håller på att föda. Hahah, och så ska ju alla ha massa mysko kläder på sig, så att vi ska se ut som dom gjorde i verkligheten x)
Som tur är så ska inte jag säga något ;) Julspelet är är egentligen väldigt dåligt, men aja.

Det känns väldigt konstigt att skriva om något man gös, fast man har ju inte gjort det än..

mornmorn!

nu har jag precis vaknat, jag är vrålhungrig så jag ska nog gå ner och äta frukost snart.. Jag ska vara ängel (i ett julspel) och vitklädd så jag ska ta bort mitt svarta nagellack och så ska jag snart smsa Elise och fråga om hon har ett par vita tights som jag kan låna :)

ofixad tjej :)


duschen, nästa!

Tjabba, nu har jag precis skrivit ett inlägg som kommer att publiceras klockan 15:00 imorgon ;p
Det kändes riktigt mysko att skriva om något man gör, fast man egentligen inte ens har gjort det än..
Aja, nu ska jag snart hoppa in i duschen, så att jag är fräsch imorgon. Först är det konfirmation och sen efter det så ska jag till Linnéa :) Jag har saknat henne massor

här får ni några ''gulliga'' bilder..
                                                   


Sillybands!


kolla in handleden! (h'

Lodjur?

Här om dagen så blev Katarina jagad av något djur när hon var ute och red (inget allvarligt). Hon såg inte vad det var för djur, hon såg det ju bara väldigt hastigt men hon kände inte igen något som kunde koppla det till vildsvin, älg, rådjur, räv, osv. Aja, sen i alla fall igår tror jag att det var, då när hon gick ut till hästarna på eftermiddagen för att ge dom lite mat och morötter så stog Wirridan helt blixtstilla, Katarina gick till och med fram och visade moroten för honom men han åt den inte utan stog fortfarande bara stilla. Sen när hon gick i till Victor så såg hon ett väldigt konstigt spår som hon inte kände igen. Det var ganska stora tassar, liknande räv men större. Då trodde Katarina att det var Lodjur.
Och sen idag så pratade pappa med farmor och då berättade hon att hon också hade sett något spår som hon inte kände igen, och hon trodde också att det var lodjur. Farmor hade desutom inte sett ett ända rådjur idag, och lodjur äter ju gärna rådjur, dom dödar flera stycken och äter lite här och där typ.
Så vem vet? Tänk om det går runt ett lodjur här omkring. Lite ovanligt kan man ju säga!


John Mayer ♥

Jag kan inte få nog utav honom! Jag älskar hans låtar något enormt och jag kan bara inte sluta lyssna på dom.


John Mayer - Who Says

Råkade ha av vajern..

Hej, Förut så hjälpte jag till att skotta snö. Vilket var jättetråkigt! efter en stund så fick jag i alla fall ploga med fyrhjulingen. jag höll på ett tag, men sen lyckades jag ha av vajern till bladet som man plogar med.. Då blev inte pappa så speciellt glad.. Men nu har han i alla fall lagat den igen.

nu så ska jag tjocka mig lite med Banana Marshmallows och ''Kiss''mallows ;D

God morgon!

Nu ligger jag i sängen under mitt varma täcke och har det bra. Idag ska jag inte göra ett skit. Alla har ju Odencup idag så ingen är ju hemma :(
nu orkar inte jag skriva något mer för att jag är trött. Plus att vi ska äta frukost nu. :)


Längtar såååå!

Åh!! Mamma har beställt världens gulligaste ring till mig! :D
Jag är typ jättelycklig just nu och jag längtar jättemycket tills jag får den!! :o

Hemma från en toppendag!

Hej, nu har jag typ precis kommit hem, eller jag har varit hemma en stund men jag har tagit bilder på det som jag har köpt också :)
Dagen har varit så himla rolig! Gud vad vi har skrattat alltså! Haha, när vi satt och åt på Burger King så satt vi precis vid fönstret ut mot gatan så vi satt och kollade på hur alla gubbar hade sina mössor, och dom flesta hade liksom inte fattat vitsen med att ha mössa. Dom hade den jättehögt upp så att den inte satt över örornen. Typ så här:
 

Jaa, jättefult i alla fall.
Vi satt och skrattade åt det ganska läge, tills vi såga Hans! Han och hans fru kom ut från en hälsobutik mittemot :p Aja, nog om det.

nu får ni se vad jag har köpt:
 
silly-bands!! :D 29:-


 
tröja 199:-                                                                                    linne 79:-     skärp 129:-    byxor 199:-


ring 79:-

Juste sen efter stan så var vi på gårn en stund också. Där träffade vi Louise mfl.
Jag köttar ju på CounterStrike!

nere i bondevrak

Tja, nu sitter jag i köket nere i bondevrak tillsammans med Elise, fast hon sitter och spelar något prinsess spel..
Idag så har jag inte gjort så mycket, först så hjälpte jag pappa med att bära gipsskivor, efter det så gick jag till Elise, och där var även Elsa. Fast hon åkte hem efter att ja hade varit där i kanske tjugo minuter..
Efter det så satt jag och Elise i alla fall vid datorn ett tag sen målade vi naglarna så nu är mina naglar svarta.
Hahahha, Postbilen körde fast i snön utanför Elise på en pytteliten grusväg. Urban (Elise pappa) sa att han skulle gå ut och hjälpa en postbil som hade kört fast, och vi ba: wtf?!
Sen gick vi också ut och det var en jätteliten tjej com verkligen var jätteliten. Först så fick en kille som heter Erik komma med Shevan och skulle försöka backa in men vägen var för smal så då ringde Urban till Pappa så då fick han komma med fyrhjulingen och dra bort henne, fast jag, Elise och Erik fick putta på för fyrhjulingen orkade inte bilen själv. Haha, Postbilen blev typ en och en halv timme försenad x)


mot Louise!

Hej, nu håller jag på att klä på mig, jaag ska snart sticka bort till Louise :) Vi ska kanske träffa Axel och Niklas.
Jag skulle ju ha sovit hos Louise men det blev inte så, dom var ju borta hos några och så kom dom hem ganska sent så då tyckte vi att det inte var någon idé att jag kom så då ska vi träffas idag istället :)
Nä, nu måste jag fortsätta!

tupplur

Jag funderar på om jag ska ta mig en tupplur. Allra härligast hade nog varit om jag kunde ta med mig en fillt och gå ut och lägga mig på en grön gräsmatta i skuggan under ett träd. Och varför inte krydda med en hatt över ansiktet också?
 

1 januari 2011!

Tjänna! nu har jag precis kommit hem från Molly. Vi har haft det svinroligt! Vi har typ spelat spel och ätit godis nästan hela kvällen/natten. Vi spelade ett spel som heter "tjej middag", det var riktigt roligt, helt sjuka frågor, seriöst! Fast svaren på frågorna stannade hemma i Mollys vardagsrum ;) A secret you know..
Hahah, eftersom vi inte hade några raketer själva så sprang vi ner till vägen och kollade på alla andras, vi fick tyvärr inte se så många ändå men skitsamma! När vi kom tillbaka efter det så skålade vi med Pommac. Hah,en riktigt traditionell nyårsafton :p
Jag tog typ inga bilder igår för jag hade fullt upp med att svara på frågor och skratta, däremot så tog Molly ganska många bilder. Men dom kommer hon att lägga upp på hennes facebook så ni får väll in och kika där ;)

Ikväll så ska jag sova hos Louise, hon skulle tydligen bort först så hon kommer hem lite senare ikväll så jag drar inte dit fören då :) Vi två kommer nog antagligen att sitta och nörda Photoshop och Gimp, men i mellan åt så kommer Louise att spela tv-spel ;) hihi, typiskt oss, i nuläget..



Gott nytt år!

Nu är jag hemma hos Molly tillsammans med Julia, Stephanie, Emma och Molly såklart :p vi har haft en riktigt rolig nyårsafton! Vi hade inga raketer så vi sprang runt och tittade på alla andras. Haha. Jag skriver mer imorgon för jag skriver på min mobil nu.. Puss!

RSS 2.0