rubrikkk

alltså, det kan vara så att det blir lite smått dålig uppdatering idag.. jag ska nämnligen till pappa och vi ska fira cornelia som har fyllt år :) GRATTIS!
ja, jag har inte så mycket mer att berätta nu. måste äta och sen fixa mig..
ni får ha det så bra så länge guys!

är på dåligt humör

jag har varit på bra humör hela dagen, ända tills jag kom hem. är på jätteuselt humör nu faktiskt. det suger.
är inte personen man ska reta för tillfället. kommer jag få en attack, och det kommer inte bli vackert! haha antingen det eller så kommer jag börja grina som en gris för att jag inte orkar med..

innan jag kom hem så var jag i alla fall i stan. följde med emma och julia in :) emma köpte presenter till sina kusiner och julia köpte ett par lackade kängor fån DinSko. as balla!
själv så köpte jag ingenting för jag tog inte med mig några pengar.. nej nu ska jag fortsätta deppa i min ensamhet!


jag är förälskad i dig, glassen.

sitter och har har det bra på min fri(a)da'. hihi så finurlig man kan vara då! ;)
jag har inte så jättemycket att skriva om för tillfället så jag drar väll ett sånt här inlägg då jag egentligen inte säger någonting utan bara skriver för att inlägget ska bli lite längre..


naw

robinsson

jahapp, nu sitter jag och kikar på robinsson och jag fattar absolut ingenting! men det är lite roligt att se hur alla går bakom ryggen på alla, hehe.
idag hände ingenting alls, jag blev hemma idag.. tog hand om min sjuka syster. imorgon däremot, då händer det grejer! haha nej men jag ska i alla fall till odensbacken imorgon och träffa kalleponken. har ingen prao imorgon heller! gud så glad jag är!
nu ska jag faktiskt forstätta glo på tv så att jag hänger med minsta lilla i alla fall..

spårlöst försvunnen

när jag såg bilden i förra inlägget kom jag på att jag inte har en blekaste aning om vart den tröjan är, min myströja från Rom. jag kan säkert ha glömt den hos någon..

du har inte sett min tröja?

haha om någon undrar vad jag gör på bilden så hoppar jag runt som ett mongo.. jag har zoomat in jättemycket och beskärt bilden, därav den dåliga kvalitén.


sovmorgon

ligger fortfarande kvar i sängen och har det bra. försöker ta vara på tiden så fort som möjligt innan mamma kommer in och säger att vi ska börja jobba. dom har haft något personalmöte så då fick jag fortsätta sova. lite underbart så där! efter praoen idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, så har ni tråkigt får ni gärna slänga iväg ett sms eller så.
nej nu ska jag ägna min sista värdefulla tid till något annat roligt!

bjuder på en gosig bild på mig och min saknade vän julia♥


i know that after tonight..

idag har det inte hänt speciellt mycket, jag och emma hjälpte till med ungar idag också.. fast vi fick typ bre mackor och diska idag. riktigt roligt!
ja, jag har inte så mycket att säga en dag som denna. bloggtorka med andra ord. så ni får ha det så bra så hörs vi imorgon igen, puss och godnatt på er!

Justin Nozuka – After Tonight

super mario-besatta.

satt och kollade runt lite på bloggar. när jag kom in på emmas blogg så kom jag och tänka på när hon och jag var helt besatta utav super mario bros! det var så jäkla roligt, och fyfan vad långt vi kom! saknar det massa!
vi kunde sitta hela dagarna!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥hjärta♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


kör på lockigt.


SÖÖÖT...

psykiskt jobbigt.

nu var man hemma efter att ha hållt koll på massa himla ungar. jösses vad dryga vissa var! så jävla otrevliga!
ska aldrig jobba med ungar! jag förstår inte hur tiina orkar..
dom mindre ungarna var bara söta, men det var nog för att dom inte sa så mycket. haha!
jag måste hoppa in i duschen nu en snabbis. sen kanske jag ska med elise och bapbap-gänget ut och glida lite.
ha det så bra så hörs vi snart igen!

mjölkrig

hej på er! idag har jag städat nere i kyrkstallet, var ju så där lagom kul. nu ska jag springa iväg och göra rent mina stövlar invändigt. haha dom är fortfarande fulla med jord efter sommarjobbet.. så jag tänkte tvätta dom lite!
efter lunch ska jag och emma hjälpa tiina med några småbarn. vi ska baka, och jag och emma har bestämt oss för att vi ska starta mjölkrig med småttingarna! haha kan bli roligt. om vi vågar..
jag hoppas verkligen att vi bakar bullar eller kladdkaka! mums alltså!

nej nu måste jag sticka iväg innan mamma kommer in och tjatar på mig..

härligt att man inte har några tänder i käften!


emma och lina goes wild, or something..


galen kväll!

rubriken säger allt!



du är så fin hjärtat!


inväntar mina fina vänner!

hej! nu har jag kommit hem från stan, vi svängde in hos tommy en snabbis också!
inom mindre än en halvtimme så har min dag blivit så himla mycket bättre! lina och emma kommer hit, mysmys!
som sagt tar jag med mig kameran, och bilder ska det bli!


fjäril och.. makaron?

tjullullu, nu sitter jag hemma jag hemma och har precis ätit lunch. hamburgaren satt fint!
mamma gick tillbaka och började jobba igen, medan jag hjälpte sanna att ta kort på hennes ärr som hon ska ansöka om pengar för osv. det blir nog super det där!
mamma kommer tillbaka om kanske en halvtimme och då ska vi åka in till stan en sväng, sanna är sjuk. hon hostar och har ont i öronen och ja, så vi ska in till något ställe någonstans..

på eftermiddagen så kommer emma hit och vi ska göra stora mellösa osäkert i några timmar. så se upp på gatorna!
tar med mig kameran ut så att jag har några/någon bild att visa er ikväll! jag brukar vara ganska duktig på att inte orka ladda upp någon bild men även att komma ihåg att ta med kameran över huvudtaget är inte min starka sida det heller.


vet inte om jag har visat er det här men det är i alla fall tobias och cornelia som har målat varsin fjäril på mina ben.
den till vänster är tobias som målat, jag tycker att det ser ut som en makaron men det är ju fint det också. inte för att tobias var sådär jätteseriös med sin men.. cornelia där emot ser ut att ha lagt hela sin själ på den hon målat, men sanningen är att det tog lika lång tid för båda två. kanske ni förstår kvinnans talanger?


deppelideppdepp.

hej, det har varit en riktigt seg dag idag måste jag säga! jag har bara suttit vad antingen tv:n eller datorn, förutom när jag var med pappa ner till sjön och hjälpte honom att ta upp kräftburarna. helt ärligt så är jag helt värdelös på att ro! men övning ger färdighet, eller vad är det dom säger?


den här bilden visar ungefär hur min dag har varit och vad den innehöll.. tråkig och ingenting.

grävt grav

tänkte visa er några bilder som jag tog när mamma grävde grav i veckan, passade på att fota lite när jag ändå inte kunde hjälpa till.


och sen några andra random bilder jag tog samtidigt.



söndagar suger!

Monday you can fall apart
Tuesday, Wednesday break my heart
Oh, Thursday doesn't even start
It's Friday I'm in love
Saturday, wait
And Sunday always comes too late
--------------------------------------------------------------------------------
jaha, själv så ligger man ju fortfarande kvar i sängen.. den är varm och resten utav rummet är svinkallt!
idag så har jag ingenting inplanerat men det blir nog bara att vara hemma och göra i stort sett ingenting. i efter middag/ikäll så åker jag till mamma igen, det känns så tomt utan tommy! jag saknar honom faktiskt, finns ingen att bråka med. men han kanske kommer hem nästa helg, förhoppningsvis.

föresten! jag vet inte om jag har skrivit det innan men jag har i alla fall tappat bort min kameraladdare, spårlöst borta! jag har till och med gått till linnea och laddat min kamera där två gånger tror jag.. men nu har jag hittat den!
det värsta är ju att jag har kollat i lådan flera gånger utan att ha lagt märke till den..


marieberg

hallå där, kött och blåbär! nu sitter jag hemma i köket hos pappa. idag har jag varit på marieberg med sanna och mamma, behövdes! lika mysigt som alltid.
jag köpte skor, tights och en munktröja. lite smått och gott så där!

igår efter praoen så kom emma till mig och vi pratade massa skit om allt och alla i nästan tre timmar (!!) men det var ganska så trevligt trots allt! ;p
på kvällen så åkte vi till odensbacken, kyrkan. till en början så satt vi som två utmobbade losers men det allt slutade grymt bra! en härlig kväll full av skratt och mysiga människor! vi siktar på flera sånna kvällar, inte sant?
nu ska jag snart sätta mig och fixa en header åt en flicka vid namn julia :)
ha det bäst så länge, kära vänner!


allt för dig!

Godnatt på er! ska upp tidigt imorgon så nästa stopp blir sängen!

du är så jäkla grym! du ska veta att jag alltid finns där för dig, oavsett vad! tillsammans är vi oslagbara gumman!
älskar dig så otroligt mycket, du är den bästa ♥

åker till pappi!

tjolahopp! nu ska jag snart åka till pappa så jag måste förmodligen stänga av datorn nu, och packa ner den!
ni får ha det så bra tills jag kommer tillbaka, inom en snar framtid! lovar.
söt osminkad tjej här va!

water for elephants

den filmen är den bästa jag sett på länge! helt sjukt bra var den, ni bara måste se den!
världens mysigaste film må jag säga


utklassning!


sovmorgon på lägsta nivå!

morsning korsning! nu ligger jag i soffan då jag egentligen borde sova, jag har ju faktiskt sovmorgon och ändå är jag vaken?! fast orsken till varför jag inte sover är för att någon jävla gräsklippare låter som värsta jordbävningen utanför!
igår sålde vi glimma också, hon flyttar ner till skåne. till och med jag grät en skvätt!

förövrigt är jag super duper glad! kan dock inte skriva varför helt öppet, skulle kunna bli lite knepigt!
meen, nu ska jag gå och ta mig lite frukost, magen ropar efter toast!

är vi verkligen lika, sanna och jag?

chillar galet!

jahopp, nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem, hon är inne och lämnar tommy på sjukhuset för han ska opereras imorgon. jag är lite smått nervös faktiskt! Men det kommer att gå jättebra.
föresten så kom jag på hur man gjorde det igen! så jag bjuder på en mongo bild(er) som jag och julia tog i somras!


moa lignell

i måndags så var det en tjej med i Idol och hon var så jäkla bra! älskar hennes låt, och ah! hon är officiellt min idol på riktigt!


super-duper-segt

ja då sitter man på jobbet nu då.. måste säga att det är riktigt segt just nu! mamma vet jag inte vart hon tog vägen och tommy är och köper batterier, vi ska gräva en grav och den här makapären som piper när den känner av järn i marken fungerar inte.. den är frän!
nej men nu kom han tillbaka, så nu måste jag rusa! ha det!


godnatt!

ja, rubriken säger ju en hel del..
jag är så himla klantig! Det går inte att göra animeringar längre -.- dom blir inte rörliga, förstår inte felet :o jaja.. jag får väll prova mig fram, jag ska klara det!


animerad bild

Shit vad jag är bra! jag har lärt mig att göra egna animerade bilder i photoshop.. jag har sett att andra har gjort sina på http://gickr.com/, men jag ville kunna göra egna, och nu så!

slutat.

Sheena! Nu har jag kommit hem. Det har gått bra idag, har vattnat och rensat blommor.. Är väll inte sådär jätteroligt men jag har inte så mycket val!
Det har varit bra väder hela dagen förutom den sista halvtimmen då det började regna, men det var bara skönt!
Senare ikväll ska jag åka till pappa, åkte inte igår för det blev lite sen osv. Nu ska jag gå och fixa något att äta, svälter!


f/5.6 1/500 ISO-100


dö'grävare

hej hopp, idag är första dagen på praoen och jag har rast. Fast den är tydligen slut nu, enligt mamma så jag ska väll sticka iväg nu! Jag skriver mer ikväll :) och jag ska, det lovar jag!

flytt!

Idag har jag varit hos mormor och morfar, jag och mamma har varit där och hjälpt dom att flytta.
I veckan har det inte hänt någonting intressant. (kommer inte ihåg vad jag gjort)
I fredags sov jag i alla fall hos Molly, riktigt mysigt! Våran humor är grym och ingenting slår den! I love it! Nu har vi ju då prao i två veckor framöver. Jag ska vara hos mamma.. jippie.


RSS 2.0